2008. október 19., vasárnap

A szimulátorok története

Összegyűjtöttem számotokra, az autószimulátorok történetét, játékról játékra.
Ebben a cikkben tehát Te is tudomást szerezhetsz arról, hogyan is jutottunk el a mai játékokig, annélkül, hogy játszottál volna velük.
Összegyűjtöttem számotokra, az autószimulátorok történetét, játékról játékra.
Ebben a cikkben tehát Te is tudomást szerezhetsz arról, hogyan is jutottunk el a mai játékokig, annélkül, hogy játszottál volna velük.


1988-ban jelent meg az első szimulátornak nevezhető F1-es játék Grand Prix Circuit néven. Érdekessége, hogy akkor még 3D-t nem támogató program volt. Ez miatt a grafika szegényes, persze abban a korban ez kitűnő játéknak számított. Akkori 3 sikercsapat közül választhattunk a Ferrari, a Mclaren és a Williams között. Rengeteg pálya kapott benne helyet, a pályák kirajzolása viszont szinte országútnak tűnt.



Mintegy 3 évig teljes csend a szimulátorvilágban, ekkor azonban megjelent egy fél évtizedig uralkodó játék a Grand Prix, amely a korát meghaladó grafikával ugyan, de ezzel együtt járó a hatalmas gépigénnyel, ráadásul csak egy régebbi szezonnal, a szimulátorosok kedvencévé vált.

1995-öt írunk, amikor az Eidos elkészíti első komolyabb szimulátorjátékát, a Power F1-et. Ez már egy napjainkhoz hasonló fizikával, és a korhoz képest nagyszerű grafikával rendelkezett. Ez volt az első olyan szimulátorjáték, amelyben az aktuális évad szerepelt.




1996. a következő évszám, amelyet a szimulátorok világában érdmes megjegyezni. Ekkor került kiadásra a Microprose által fejlesztett Grand Prix 2. Ez a játék a korához képest szinte csodával határos fizikával rendelkezett, amely a valóságot kitűnően tükrözte. Csaknem fél évtizedig volt a Világ egyik legjobb szimulátora. A grafikában nagy újítás, hogy 640x480-as képfelbontást is engedélyezett, ez a korban kiemelkedő volt.



F1 Racing Simulation

1997-ben jelent meg az F1 Racing Simulation névre hallgató szimulátorjáték, amely mát támogatta a 3D gyorsítást, így a grafika kiemelkedő volt. Nagyon jó fizikai modellezés jellemzi a játékot, és 1996-os évaddal játszhatunk.



Formula 1 Championship Edition

Ugyanebben az évben jelent meg a hivatalos 1997-es évadhoz kötött játék az F1 Championship Edition, szintén 3D gyorsítással. Sajnálatos módon a grafikán ez nem segített, s mégnagyobb probléma volt, hogy egy Playstation-ből átkonvertált játék, kissé bosszantó hibákkal.




Offical Formula 1

Jöjjön 1999, amely az Eidos éve volt. Két F1-es játékot is piacra dobtak, ezek közül az egyik az Oficcal Formula 1. Az autók pontos modellezése ellenére nem beszélhetünk egy sikeres játékról. Viszont végre eljutottunk addig, hogy ne folyton száraz versenyeken körözgethessünk, hanem változatos időjárás legyen a helyszíneken



F1 World Grand Prix

A második játék az Eidos gondozásában az F1 World Grand Prix. Ez azok közé a szimulátorok közé tartozott, amely a valós szezont, azaz jelen esetben az 1999-es évet tartalmazza. Hasonló játék, mint az Offical F1, kicsit gyenge grafika és valószerűtlen törésmodell jellemzi. Ennek ellenére a játék élvezhető, én magam ezzel a játékkal töltöttem a legtöbb időt, az eddig felsoroltak közül.



F1 2000

2000-et írunk, amikor az EA kizárolgaos jogot szerez arra, hogy rajtuk kívül senki ne készíthessen F1-es játékot ebben az évben. El is készítették játékukat, amely grafikalilag egész komoly volt, de a játék fizikájával még a legjobb szimulátorosoknak is nehéz volt megküzdeni. Szinte olyan volt körözgetni a pályákon, mintha Rally autókkal mentünk volna. A játékot aktuális évad és nagyon nagy gépigény jellemzi. Ugyanebben az évben megjelent egy újabb játék az EA-től a F1 Season 2000, amely szinte minden tulajdonságában megeggyezik elődjével, néhány pályamódosítás került bele, illetve egy Drivin School nevű játékmód, többekközött 3 üléses Arrows-al.

Egy kép a játékból!:


GRAND PRIX III

A Microprose az EA kizárólagos joga ellenére sem adja fel, kiadja a Grand Prix III-at. Természetesen a jogszabályokat nekik is be kelett tartani, ezért a készítők az 1998-as évadot tették bele a játékba. Az akkori versenyzők is kedvelték a szimulátort, volt amelyik szabadidejében ezzel játszott. A játék kitűnő fizikával rendelkezett, a hangok és az időjárás váltakozása is remekül lett megoldva.

F1 2001

2001-ben aztán tanult hibáiból az EA és piacra dobta a F1 2001-et, amely már remek grafikával, ugyanakkor még mindíg gyenge fizikai modellezéssel rendelkezett. Aktuális évad került a játékba és a Driving School mod még mindíg helyet kapott benne. A nagy gépigény még mindíg elég sokaknak gondot jelentett.



GRAND PRIX IV

2002-ben a Microprose kiadja a Grand Prix IV-et, a sorozat mindímáig utolsó részét. A fizikai modellezés nem változott, azonban a grafika nagyon sokat fejlődött. A mai napig adnak ki kiegészítéseket a játékhoz és rengetegen játszanak vele.

F1 2002

Az EA nem adja fel, kiadja a F1 2002-t, amely komoly riválisa lett a Grand Prix IV-nek és rengetegen játszottak mindkét játékkal. A Grafika nem változott ugyan, de a bosszantó fizikán sokat javítottak és egész élethű játékot kaphattunk.



F1 Challenge 99-02

2003-at írunk, és elérkeztünk az EA által kiadott utolsó játékhoz a F1 Challenge 99-02-höz. A játék hasonlít a 2002-es játékukhoz, de 4 évad került bele. A játékétkhoz mindmáig készítik a modokat, kiegészítéseket és a modderek egyik kedvenc játéka lett.




rFactor

Napjaink legsikeresebb szimulátora az rFactor amelyet az ISI készített 2005-ben. Grafikailag korához képest is lenyűgöző látványt nyújt, igaz nem árt ha kisebb atomerőművünk van, hiszen a játéknak nem kicsi a hardware igénye! A játék fizikájára sem lehet panaszunk hiszen ez is megelőzi a fentebb említett játékokat. Az utolsó javítás 2006 végén érkezett az 1.255F amiben az F betű a Final-t jelképezi azaz hamarosan jön a folytatás az rFactor 2.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Erosen hianyos a gyujtes ...

F1 2013 teszt

A Codemasters sokak örömére 2010-ben feltámasztotta tetszhalott állapotából az F1 szériát, viszont azóta is kapnak hideget-meleget az aktu...