2013. december 27., péntek

Euro Truck Simulator 2 Going East! teszt


Szűk egy évvel az alapjáték megjelenése után a schengeni határig bővült a Euro Truck Simulator 2. Több száz kilométernyi új sztráda, 13 város és Magyarország érkezik a Going East DLC-vel: lássuk, hogy sikerült az ETS2 első kiegészítője!

 Felettébb szimpatikusan toldozza-foltozza az SCS Software a tavaly októberben kiadott kamionos játékát, a Euro Truck Simulator 2 fontosabb tartalmi frissítései (úgymint új kamionok, zajcsíkok, vagy épp a vezetési modell fejlesztése) ugyanis ingyenes patchek formájában érkeznek a játékhoz. Aggódni viszont nem kell, a csapat nem mondott le a fizetős kiegészítőkről sem, az alapból mindössze Nyugat-Európa egy részét tartalmazó pálya bővítését ugyanis kizárólag euróban mért DLC-k kiadásával tervezi a prágai garázs, melyek közül az első Going East! (szabad fordításban "Irány kelet!") névvel látott nemrég napvilágot.
Euro Truck Simulator 2 Going East DLC 56ea9dfff923b02427e9

A csomag, mint az a beszédes címből sejthető, Kelet-Közép-Európát bővíti ki egy nagyjából akkora területtel, mint a játékbeli Németország, ami több száz kilométernyi új sztrádát és főutat, valamint 13 új várost jelent. A cseh serfőzők egy, a szlovák szomszédok kettő, a lengyel testvérek pedig nyolc új célállomással gazdagodtak, de patrióta szívünket igazából nem is ez, hanem sokkal inkább Magyarország debütálása dobogtathatja meg, amely az M1-es, M0-s és M3-as autópálya stilizált változatából, illetve egy kellően összetömörített Budapestből és Debrecenből áll.
A száraz számokból már megállapítható, hogy a DLC leginkább az eddig mostohán kezelt (alapból három nyugati várossal érkező) lengyel területet vette kezelésbe, ezt pedig játék közben is érezni, az új terepből ugyanis messze a lengyel úthálózat sikerült a legszebbre. Változatos tájak, a szokásosnál némileg szűkebb utak, a főutat szegélyező (ámde névtelen) kisvárosok és (a valóságnak megfelelően) rengeteg javítás alatt álló szakasz teszi változatosabbá a polák fuvarokat. A lengyel vidékkel tehát nincs gond, a városokkal viszont annál inkább, a bejárható utcák ugyanis a DLC-s terepen is a már unalomig ismert épületmodellekből és ipari utcaképből állnak, ami azért csalódás – ha már fizetünk az új városokért, azért elvárnánk, hogy ne úgy nézzenek ki, mint a többi 69.

Tovább dél felé

Dacára viszont a sablonos városképnek, a lengyel célközönség mégis elégedetten ropogtathatja kézfejét, mielőtt megragadná a kormányt – no de mi a helyzet a többi területtel? Nos, a friss szlovák szakasz szintén elég pofás lett, kellemes hegyvidéki utakat vájtak a játékba (bár a Kárpátok a valóságban is gyönyörűek arrafelé, szóval ezt el is vártam), Kassa és Besztercebánya szintén remekül sikerültek, főleg mivel a szokásos ipari létesítmények mellett ott végre lakóházak is szegélyezik a bejárható utcákat. A Magas-Tátrától nyugatra és délre viszont mintha elfogyott volna a kreatív lendület, amellett ugyanis, hogy az új cseh rész eléggé csehül fest (Ostrava és környéke a csomag legszürkébb része), ráadásul Magyarország is kissé csalódást keltő arculatot kapott.
Félreértés ne essék: bizsergető érzés olyan hivatalos terepen furikázni, ahol a közúti táblák Budapestet és Debrecent jegyzik, ahol a forgalom akkurátus magyar rendszámmal süvít, és ahol a tájat, illetve a városképet többek között a lakihegyi adótorony, a rendőrpalota, turulszobrok, vagy épp a debreceni toronyház díszíti. A probléma igazából az, hogy a kötelező országspecifikus tartalmat leszámítva kis hazánkat zömében az alaptérképen orrba-szájba használt sablonelemekből építette fel az SCS, méghozzá láthatóan kevés figyelemmel, a virtuális Magyarországot így számtalan földrajzi pontatlanság tarkítja (úgymint leállósáv az M0-s régebbi szakaszán, vagy épp egy, a valóságosra a legkevésbé sem hasonlító Megyeri híd). A helyzet egyébként Debrecenben a leggyászosabb: bár az M3-as odavezető virtuális szakasza egész pofás lett (jól hozza az alföldi hangulatot), maga a cívisváros gyalázatosan sablonos iparvárosi látképet kapott, voltaképp a háttérben elrejtett nevezetességeket eltávolítva bármelyik játékbeli német városnak elmehetne.

Perkáljuk az útdíjat?

A DLC tehát a gémeskút mellől szemlélve kissé csalódást keltő, az új tereppel azonban máskülönben nincs gond: változatos, rengeteg főút és látnivaló tarkítja, vagyis az SCS hozta a kötelezőt. Hogy megéri-e beszerválni vagy sem, az kizárólag az elvárásoktól függ: ha tetszett az alap ETS2-es pálya, akkor biztosan nem fogsz csalódni benne, ellenben ha a pakkot kizárólag kis hazánk debütálása miatt raknád kosárba, valószínűleg jobban jársz, ha a modokhoz nyúlsz: Frank007 (a RestaCar.hu közösségi oldalról letölthető) zseniális Magyarország térképe ugyanis részletesebben, karakteresebben és teljesen ingyen hozza azt a szintet, amire a hazai fuvarokra vágyók számítottak.

Nincsenek megjegyzések:

F1 2013 teszt

A Codemasters sokak örömére 2010-ben feltámasztotta tetszhalott állapotából az F1 szériát, viszont azóta is kapnak hideget-meleget az aktu...