Szűk egy évvel az alapjáték megjelenése után a schengeni határig bővült a Euro Truck Simulator 2. Több száz kilométernyi új sztráda, 13 város és Magyarország érkezik a Going East DLC-vel: lássuk, hogy sikerült az ETS2 első kiegészítője!
Felettébb szimpatikusan toldozza-foltozza az SCS Software a tavaly októberben kiadott kamionos játékát, a Euro Truck Simulator 2 fontosabb tartalmi frissítései (úgymint új kamionok, zajcsíkok, vagy épp a vezetési modell fejlesztése) ugyanis ingyenes patchek formájában érkeznek a játékhoz. Aggódni viszont nem kell, a csapat nem mondott le a fizetős kiegészítőkről sem, az alapból mindössze Nyugat-Európa egy részét tartalmazó pálya bővítését ugyanis kizárólag euróban mért DLC-k kiadásával tervezi a prágai garázs, melyek közül az első Going East! (szabad fordításban "Irány kelet!") névvel látott nemrég napvilágot.
A csomag, mint az a
beszédes címből sejthető, Kelet-Közép-Európát bővíti ki egy nagyjából
akkora területtel, mint a játékbeli Németország, ami több száz
kilométernyi új sztrádát és főutat, valamint 13 új várost jelent. A cseh
serfőzők egy, a szlovák szomszédok kettő, a lengyel testvérek pedig
nyolc új célállomással gazdagodtak, de patrióta szívünket igazából nem
is ez, hanem sokkal inkább Magyarország debütálása dobogtathatja meg,
amely az M1-es, M0-s és M3-as autópálya stilizált változatából, illetve
egy kellően összetömörített Budapestből és Debrecenből áll.
A
száraz számokból már megállapítható, hogy a DLC leginkább az eddig
mostohán kezelt (alapból három nyugati várossal érkező) lengyel
területet vette kezelésbe, ezt pedig játék közben is érezni, az új
terepből ugyanis messze a lengyel úthálózat sikerült a legszebbre.
Változatos tájak, a szokásosnál némileg szűkebb utak, a főutat
szegélyező (ámde névtelen) kisvárosok és (a valóságnak megfelelően)
rengeteg javítás alatt álló szakasz teszi változatosabbá a polák
fuvarokat. A lengyel vidékkel tehát nincs gond, a városokkal viszont
annál inkább, a bejárható utcák ugyanis a DLC-s terepen is a már
unalomig ismert épületmodellekből és ipari utcaképből állnak, ami azért
csalódás – ha már fizetünk az új városokért, azért elvárnánk, hogy ne
úgy nézzenek ki, mint a többi 69.Tovább dél felé
Dacára viszont a sablonos városképnek, a lengyel
célközönség mégis elégedetten ropogtathatja kézfejét, mielőtt megragadná
a kormányt – no de mi a helyzet a többi területtel? Nos, a friss
szlovák szakasz szintén elég pofás lett, kellemes hegyvidéki utakat
vájtak a játékba (bár a Kárpátok a valóságban is gyönyörűek arrafelé,
szóval ezt el is vártam), Kassa és Besztercebánya szintén remekül
sikerültek, főleg mivel a szokásos ipari létesítmények mellett ott végre
lakóházak is szegélyezik a bejárható utcákat. A Magas-Tátrától nyugatra
és délre viszont mintha elfogyott volna a kreatív lendület, amellett
ugyanis, hogy az új cseh rész eléggé csehül fest (Ostrava és környéke a
csomag legszürkébb része), ráadásul Magyarország is kissé csalódást
keltő arculatot kapott.
Félreértés ne essék: bizsergető érzés olyan hivatalos
terepen furikázni, ahol a közúti táblák Budapestet és Debrecent
jegyzik, ahol a forgalom akkurátus magyar rendszámmal süvít, és ahol a
tájat, illetve a városképet többek között a lakihegyi adótorony, a
rendőrpalota, turulszobrok, vagy épp a debreceni toronyház díszíti. A
probléma igazából az, hogy a kötelező országspecifikus tartalmat
leszámítva kis hazánkat zömében az alaptérképen orrba-szájba használt
sablonelemekből építette fel az SCS, méghozzá láthatóan kevés
figyelemmel, a virtuális Magyarországot így számtalan földrajzi
pontatlanság tarkítja (úgymint leállósáv az M0-s régebbi szakaszán, vagy
épp egy, a valóságosra a legkevésbé sem hasonlító Megyeri híd). A
helyzet egyébként Debrecenben a leggyászosabb: bár az M3-as odavezető
virtuális szakasza egész pofás lett (jól hozza az alföldi hangulatot),
maga a cívisváros gyalázatosan sablonos iparvárosi látképet kapott,
voltaképp a háttérben elrejtett nevezetességeket eltávolítva bármelyik
játékbeli német városnak elmehetne.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése